Dostępność architektoniczna siedziby Zarządu Transportu Miejskiego
Budynek ul. Grochowska 316/320, Warszawa (03-839)
[Ten opis dostępności nie zawiera osobistych opinii na temat zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, ale jego celem jest opisanie dostępności i udogodnień]
Sposób dojazdu
Budynek znajduje się przy ul. Grochowskiej 316/320. Dojścia piesze są od ulic: Grochowskiej, Bliskiej, Gocławskiej. Najbliższe przejście dla pieszych Grochowska, Gocławska wyposażone są w sygnalizację dźwiękową, przejścia z obniżonymi krawężnikami i z polem uwagi.
Dojazd do budynku możliwy środkami transportu publicznego (autobus, tramwaj). Najbliższe przystanki autobusowe WTP: zespół przystankowy „Bliska”, „Gocławska”.
Informacje dotyczące transportu publicznego mogą ulec zmianie, zaleca się sprawdzić aktualne informacje na stronie: www.wtp.waw.pl
Wzdłuż ulicy Grochowskiej znajdują się bezpłatne miejsca parkingowe. ZTM złożył wniosek o wydzielenie miejsc postojowych przed wejściem do budynku od ul. Grochowskiej pięć miejsc postojowych i jedno miejsce dla osób niepełnosprawnych. Jest też możliwość przyjazdu osoby niepełnosprawnej od ul. Kamionkowskiej i zaparkowaniu na dziedzińcu w wyznaczonym miejscu dla osób niepełnosprawnych.
Wejście do budynku i strefa obsługi mieszkańców
Wejście główne do budynku z poziomu chodnika. Drzwi z samozamykaczem, klamka przystosowana do osób poruszających się na wózku. W recepcji interesanci obsługiwani są w jednym jednopoziomowym pomieszczeniu, które jest wyposażone w obniżone stanowisko, przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. Pomieszczenie nie jest wyposażone w oznakowanie dotykowe na posadzce. Nie ma pętli indukcyjnej ani możliwości skorzystania z tłumacza PJM.
Wstęp do budynku odbywa się po przekroczeniu bramek, istnieje możliwość przejechania wózkiem. Wejście do Kancelarii Głównej z poziomu ulicy. Drzwi z samozamykaczem, klamka przystosowana do osób poruszających się na wózku.
Zapewnienie wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego.
Dla interesantów oczekujących przygotowane są miejsca siedzące.
W Kancelarii interesanci obsługiwani są w jednym jednopoziomowym pomieszczeniu, wyposażonym także w obniżone stanowisko, przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. Pomieszczenie nie jest wyposażone w oznakowanie dotykowe na posadzce. Nie ma pętli indukcyjnej ani możliwości skorzystania z tłumacza PJM.
Interesanci i obsługiwani są wyłącznie na parterze budynku, wyższe kondygnacje służą wyłącznie dla pracowników.
Dostępność architektoniczna Biura Działu Zarządzania Infrastrukturą Komunikacyjną
[Ten opis dostępności nie zawiera osobistych opinii na temat zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, ale jego celem jest opisanie dostępności i udogodnień]
Sposób dojazdu
Biuro znajduje się w budynku przesiadkowym węzła komunikacyjnego Młociny (obiekt zlokalizowany nad pętlą autobusową), ul. Kasprowicza 145.
Dojścia piesze są od ulic: Kasprowicza, T. Nocznickiego, al. gen. M. Wittek, Zgrupowania AK „Kampinos”. Skrzyżowania wyposażone w sygnalizację dźwiękową, przejścia z obniżonymi krawężnikami. Dojazd do biura możliwy za pośrednictwem transportu zbiorowego (linia metra M1 oraz liczne linie autobusowe i tramwajowe – zespół przystankowy Metro Młociny).
Informacje dotyczące transportu publicznego mogą ulec zmianie, zaleca się sprawdzić aktualne informacje na stronie https://www.wtp.waw.pl/
Na terenie węzła komunikacyjnego Młociny zlokalizowany jest wielopoziomowy parking systemu Parkuj i Jedź (P+R) Metro Młociny I, na którym są wydzielone 23 miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych. Wzdłuż ulicy Kasprowicza (w kierunku do ul. Sokratesa), pomiędzy jezdniami ul. Kasprowicza, znajduje się parking P+R Metro Młociny III, z wydzielonymi 6 miejscami parkingowymi dla osób niepełnosprawnych. Z kolei pomiędzy jezdniami al. gen. Marii Wittek zlokalizowany jest parking P+R Metro Młociny IV, z wydzielonymi 5 miejscami dla osób niepełnosprawnych.
Wejście do budynku i strefa obsługi mieszkańców
Wejście do biura umieszczone jest w zachodniej części budynku przesiadkowego węzła komunikacyjnego Młociny przed wejściem na teren parkingu P+R. na drzwiach znajduje się napis „Dział Zarządzania Infrastrukturą Komunikacyjną”. Budynek, w którym znajduje się biuro jest przystosowany do osób z niepełnosprawnością dzięki oznakowanym windom, schodom ruchomym oraz toaletom z infrastrukturą dla niepełnosprawnych i matek z dziećmi (przewijaki) – wejścia o szerokości co najmniej 90 cm. Schody posiadają kontrastowe i antypoślizgowe oznakowanie na spocznikach. Interesanci przyjmowani są ramowo w godzinach 08:00-16:00
Dostępność architektoniczna Punktu Obsługi Pasażerów oraz poczekalni dworca Metro Młociny
[Ten opis dostępności nie zawiera osobistych opinii na temat zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, ale jego celem jest opisanie dostępności i udogodnień]
Sposób dojazdu
POP oraz poczekalnia dworca autobusowego znajduje się na terenie węzła komunikacyjnego Młociny, ul. J. Kasprowicza 145, po zachodniej stronie pętli autobusowej.
Dojścia piesze są od ulic: Kasprowicza, T. Nocznickiego, al. gen. M. Wittek, Zgrupowania AK „Kampinos”. Skrzyżowania wyposażone w sygnalizację dźwiękową, przejścia z obniżonymi krawężnikami. Dojście ze stacji Młociny I linii metra w poziomie terenu.
Dojazd do POP i poczekalni dworca możliwy środkami transportu publicznego (autobus, tramwaj, metro). Najbliższe przystanki autobusowe i tramwajowe WTP: zespół przystankowy Metro Młociny. Stacja metra linii M1: Młociny
Informacje dotyczące transportu publicznego mogą ulec zmianie, zaleca się sprawdzić aktualne informacje na stronie: https://www.wtp.waw.pl/
Na terenie węzła komunikacyjnego Młociny zlokalizowany jest wielopoziomowy parking systemu Parkuj i Jedź (P+R) Metro Młociny I, na którym są wydzielone 23 miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych. Wzdłuż ulicy Kasprowicza (w kierunku do ul. Sokratesa), pomiędzy jezdniami ul. Kasprowicza, znajduje się parking P+R Metro Młociny III, z wydzielonymi 6 miejscami parkingowymi dla osób niepełnosprawnych. Z kolei pomiędzy jezdniami al. gen. Marii Wittek zlokalizowany jest parking P+R Metro Młociny IV, z wydzielonymi 5 miejscami dla osób niepełnosprawnych.
Wejście do budynku i strefa obsługi mieszkańców
Wejście do POP i poczekalni dworca z poziomu chodnika, znajduje się w ścianie frontowej budynku dworca autobusowego - wyposażone w przeszklone, oznakowane drzwi dostępne dla osób na wózku (wejście o szerokości co najmniej 90 cm). Na drzwiach POP umieszczona jest informacja, także w alfabecie brajlowskim. Nad wejściem umieszczony jest napis „Punkt Obsługi Pasażerów Komunikacji Miejskiej”.
Informacje dotyczące godzin pracy POP mogą ulec zmianie, zaleca się sprawdzić aktualne informacje na stronie : https://www.wtp.waw.pl/
Interesanci POP obsługiwani są w jednym jednopoziomowym pomieszczeniu, wyposażonym także w obniżone stanowisko, przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. Pomieszczenie POP i poczekalni dworca nie jest wyposażone w oznakowanie dotykowe na posadzce.
Dla interesantów oczekujących w POP lub poczekalni dworca przygotowane są miejsca siedzące. Dodatkowo w poczekalni umieszczone są dwa kosze do segregacji odpadów na 5 frakcji.
Zapewnienie wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego.
W POP nie ma wydzielonej części dla rodzica z dzieckiem, nie ma ogólnodostępnej toalety. Toaleta ogólnodostępna wraz z przewijakiem znajduje się w poczekalni dworca autobusowego. Drzwi do toalet są kontrastowo oznakowane.
Dla osób posługujących się Polskim Językiem Migowym w POP dostępny jest wideotłumacz.
W pomieszczeniu POP zainstalowano urządzenia, wspomagające słyszenie - pętlę indukcyjną, interkomy komunikacyjne.
W POP i poczekalni dworca nie ma informacji na temat rozkładu pomieszczeń węzła komunikacyjnego.